Sector: Bouw
Voor zowel Vasco Group als voor de individuele bedrijven binnen deze groep werden we geselecteerd om de salesstructuur in Europa, de merkenstrategie, de marketingstrategie én de productontwikkelings-problematiek te analyseren en verbetervoorstellen te formuleren.
Klantvraag
Vasco Group wenste ook de klantgerichtheid en innovatiekracht van haar commerciële afdelingen en haar ontwikkelingsafdeling te verbeteren.
Aanpak
Moore hanteert volgende stappen voor de begeleiding bij een strategisch traject:
Stap I Opstart en interviews
Stap II Marktanalyse en screening bestaande dienstverlening (AS IS-analyse)
Stap III Ambitie, doelstellingen
Stap IV Herontwerp organisatie(TO BE-bepaling)
Stap IV Opmaak businessplan en synthese
Stap V Actieplan en communicatieplan
Deze begeleiding impliceerde verder o.a.:
- de coaching en training van de betrokken managers en medewerkers
- het begeleiden in de verbetering van de processen en methodieken rond innovatie
- de verbetering van de samenwerking tussen de interne afdelingen en de werkmaatschappijen
Resultaat
De adviezen hebben geleid tot een grondige rationalisatie van het productassortiment, een herpositionering van de merken, een herontwerp van de B2B en de B2C-salesorganisatie, nieuwe accenten in de B2B en B2C marketing, en een optimalere productontwikkeling.
Expertise Moore
Om u te helpen bij het kiezen van de juiste richting staan onze consultants klaar om u te adviseren en om het plan samen met u te implementeren.
We helpen u met:
- Een Snelle OrganisatieScan (S.O.S.) om uw huidige organisatie in kaart te brengen
- Een heldere strategiebepaling met handige stuurinstrumenten
- Organisatie- en procesoptimalisatie
- Begeleiding bij alle veranderingen op maat van uw bedrijf
Stap voor stap nemen we u mee in alle beslissingen en verbeteringen, opdat uw organisatie vlekkeloos elke verandering kan opnemen en klaar staat voor de toekomst.