Overslaan en naar de inhoud gaan

The heating company (VASCO GROUP)

Customer case

Sector: Bouw

Voor zowel Vasco Group als voor de individuele bedrijven binnen deze groep werden we geselecteerd om de salesstructuur in Europa, de merkenstrategie, de marketingstrategie én de productontwikkelings-problematiek te analyseren en verbetervoorstellen te formuleren.

Klantvraag

Vasco Group wenste ook de klantgerichtheid en innovatiekracht van haar commerciële afdelingen en haar ontwikkelingsafdeling te verbeteren.

Aanpak

Moore hanteert volgende stappen voor de begeleiding bij een strategisch traject:

Stap I  Opstart en interviews

Stap II  Marktanalyse en screening bestaande dienstverlening (AS   IS-analyse)

Stap III  Ambitie, doelstellingen

Stap IV  Herontwerp organisatie(TO BE-bepaling)

Stap IV  Opmaak businessplan en synthese

Stap V  Actieplan en communicatieplan

Deze begeleiding impliceerde verder o.a.:

  1. de coaching en training van de betrokken managers en medewerkers
  2. het begeleiden in de verbetering van de processen en methodieken rond innovatie
  3. de verbetering van de samenwerking tussen de interne afdelingen en de werkmaatschappijen

Resultaat

De adviezen hebben geleid tot een grondige rationalisatie van het productassortiment, een herpositionering van de merken,  een herontwerp van de B2B en de B2C-salesorganisatie, nieuwe accenten in de B2B en B2C marketing, en een optimalere productontwikkeling.

Expertise Moore

Om u te helpen bij het kiezen van de juiste richting staan onze consultants klaar om u te adviseren en om het plan samen met u te implementeren.

We helpen u met:

  • Een Snelle OrganisatieScan (S.O.S.) om uw huidige organisatie in kaart te brengen
  • Een heldere strategiebepaling met handige stuurinstrumenten
  • Organisatie- en procesoptimalisatie
  • Begeleiding bij alle veranderingen op maat van uw bedrijf

Stap voor stap nemen we u mee in alle beslissingen en verbeteringen, opdat uw organisatie vlekkeloos elke verandering kan opnemen en klaar staat voor de toekomst.