Sector: Voeding
Pauwels Sauzen, een van oorsprong Belgisch familiebedrijf, is met een productie (in België) van circa 100 miljoen kl per jaar één van de grootste sauzenfabrikanten in Europa.
Klantvraag
Het management van Pauwels Sauzen gelooft in een challenger merk voor de Belgische markt naast de bestaande marktleiders en wil, vanuit een zeer gedegen productkennis en een zeer performant productieapparaat, die challengerrol innemen. Pauwels Sauzen wil beroep doen op externe expertise om haar ideeën te onderzoeken en tot een duidelijk strategisch marketingplan te komen.
Aanpak
De volgende stappen worden gehanteerd:
1. Verzamelen van data over de huidige organisatie en haar beschikbare competenties
- Analyse van de huidige marketingaanpak en van het reeds gedane voorbereidende werk
- Verzamelen en analyseren van marktdata
- 1ste terugkoppeling met bevindingen
2. Opstellen van een marketingplan incl. kanaalkeuzes en prioriteiten
- Merkpositionering en -belofte
- Iteratieworkshop
3. Merkpositionering en -belofte
- Innovatieplan
- Communicatieplan
- Validatieworkshop
- Vertalen marketingplan in sales plan
- Concreet actieplan
4. Implementatie van de gekozen strategie
Resultaat
Pauwels Sauzen beschikt over:
- Een duidelijk strategisch marketingplan:
- Marktanalyse
- Kanaalkeuzes en prioriteiten
- Merkpositionering en merkbelofte
- Innovatieplan
- Communicatieplan
- Een commercieel plan voor de gekozen kanalen
- Begeleiding & kennisoverdracht naar het marketing- en salesteam
Expertise Moore
Elke markt is anders. Elk aanbod van producten of diensten is anders. Wat maakt uw aanbod uniek? Wat zorgt ervoor dat u met uw product of dienst ertussenuit springt? In welke mate differentieert u zich van uw concurrentie, nu en in de toekomst? Moore helpt u stap voor stap naar de juiste antwoorden. Van marktonderzoek tot het bepalen van uw ideale diensten- en/of productaanbod, wij duiken mee in uw ambitie en zoeken uit hoe u kan uitblinken op de markt.