Overslaan en naar de inhoud gaan

Ons Tehuis Brabant

Customer case

Sector: Social profit 

Ons Tehuis Brabant is een zorgaanbieder die instaat voor de zorg en begeleiding van volwassenen met een mentale beperking. De sector kent grote veranderingen die niet alleen invloed hebben op de budgetten van de voorziening maar ook op haar werking.

Klantvraag

Moore werd gevraagd om het managementteam en de medewerkers te begeleiden in het kantelen van een aanbodgestuurde naar een vraaggestuurde organisatie.

Aanpak

In een eerste fase werd er een grondige AS IS-analyse opgemaakt, om vervolgens nieuwe doelstellingen te formuleren m.b.t. de gewenste transitie.

Samen met een stuurgroep werd het change-programma opgemaakt:

  • Tevredenheidsenquête als meetpunt
  • Opmaken van interne communicatiestrategie en bijhorend communicatieplan
  • Ondersteuning van de leidinggevenden naar coachend leiderschap via vormingssessies rond changemanagement, het in kaart brengen van ontwikkelpunten, …
  • Ondersteuning van medewerkers in transitie middels workshops rond o.a. feedback en communicatie

Resultaat

Dit changeprogramma heeft als doelstellingen om de veranderingsstrategie en de nieuwe doelstellingen succesvol te implementeren. Dit resulteert in:

  • Gedeelde visie op veranderen
  • Helder inzicht in de weerstanden
  • Opbouw van vertrouwen
  • Realiseerbaar plan voor focus en executie

Expertise Moore

Via het bepalen van een boeiende ambitie (missie/visie) die duidelijk én gekend is door elke medewerker, via heldere waarden, via het hertekenen van de organisatie waarbij we inzetten op het creëren van ruimte voor medewerkers om te beslissen en te organiseren, via inspirerend leiderschap,... bouwen we een organisatie die klaar is voor morgen. 

Deze activiteiten geven wij vorm via analyses, procesmapping, co-creatie-workshops & opleidingen.Stap voor stap nemen we u mee in alle beslissingen en verbeteringen, opdat uw organisatie vlekkeloos elke verandering kan opnemen.