Overslaan en naar de inhoud gaan

Grondwerken De Mol

Customer case

Sector: bouw

Grondwerken De Mol is een dynamische onderneming met een team van 40 medewerkers. Het bedrijf realiseert totaalprojecten in beton-, grond- en rioleringswerken. En dit met een uitgebreid machinepark en de juiste knowhow.

Expertise Moore

  • Strategische expertise
  • Expertise op vlak van HR
  • Expertise als auditor in de wereld van kwaliteit

Klantvraag

Zaakvoerder Danny De Mol weet dat groei en rendabiliteit enkel kunnen door te kiezen voor een solide structuur. Daarbij is een toekomstgerichte visie en een verduidelijking omtrent de bedrijfsstructuur van belang. De directeur wilde een tweede opinie over zijn keuzes en bedrijfsvoering. Precies daarom schakelde hij Moore Strategy & Operations in.

Aanpak

Grondwerken De Mol beschikte al over een sterk team met de juiste competenties. Er ontbrak enkel een duidelijke afbakening per functie. Om het vertrouwen in elkaar en ten opzichte van het bedrijf te verzekeren, stelde Moore Strategy & Operations een strategische oefening voor. Een duidelijke focus op strategie en procesoptimalisatie stond daarbij centraal.

Resultaat

Een analyse van de bestaande bedrijfsprocessen resulteerde in:

  • verbeterde procesflows;
  • functieprofielen per medewerker binnen de organisatie;
  • een vernieuwd organigram met een duidelijke taakomschrijving;
  • een ISO-proceshandboek.

Na de oefening met Moore Strategy & Operations was Grondwerken De Mol klaar om verder te groeien. Bovendien zijn ze nu in staat om een hoger servicegehalte aan hun klanten te bieden.