Om de groei te ondersteunen, werd het order-to-cash-proces geautomatiseerd met Microsoft Dynamics 365 Business Central. Daaropvolgend werd gestart met de digitalisering van de aansturing van service-ingenieurs, met behulp van Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement. Echter, het vinden van voldoende businessdraagvlak verliep niet van een leien dakje: de planners en ingenieurs vonden moeilijk hun weg in de nieuwe applicatie, waardoor de adoptie aanvankelijk moeizaam verliep.
Moore Business Consulting trad toe met als doel de gebruikers, bedrijfsprocessen en de binnen het platform gecreëerde oplossing beter op elkaar af te stemmen. Enerzijds werd de bestaande oplossing doorgelicht om deze dichter bij de gekende bedrijfsprocessen te brengen. Anderzijds werden de bedrijfsprocessen, door kritische reflectie, dichter bij de standaardmogelijkheden van D365 Customer Engagement gebracht. Het resultaat is een applicatie die voor de gebruikers natuurlijker en herkenbaarder is.
Door het toegenomen draagvlak en vertrouwen wordt er nu samengewerkt aan zowel de uitbreiding van de functionaliteiten als de uitrol naar andere afdelingen van de APTCO-groep.
