Verbetering van internal operations & management
Een snelgroeiende kledingfabrikant met vestigingen in België en Roemenië wilde zijn interne processen standaardiseren en stroomlijnen, terwijl de dagelijkse prestaties op peil bleven. Met zowel private label- als eigen merken, bracht het bedrijf operationele expertise in en paste het lean managementprincipes toe om hun operationele excellence te bevorderen.
Ambitie
Om de groei te ondersteunen, stroomlijnde het bedrijf zijn ontwerp-, inkoop-, productie- en logistieke operaties via een uniforme strategie. Gestandaardiseerde processen verbeterden de samenwerking tussen teams, terwijl actieve afstemming met stakeholders zorgde voor een consistente uitvoering en acceptatie.
Hoe we hebben geholpen: Flow en Pull om operations te optimaliseren en lead times te verkorten
Om hun operations te optimaliseren en te standaardiseren, identificeerde het bedrijf knelpunten die hen in staat stelden zich te concentreren op de belangrijkste verbetergebieden. Door lean principes zoals flow en pull toe te passen, hielpen wij het bedrijf om de voorraden te verminderen, wat resulteerde in kortere lead times en een grotere flexibiliteit om in te spelen op klantvraag.
De shopflooroperations werden geoptimaliseerd door de proceslay-out opnieuw te ontwerpen voor een logische sequencing. Het gebruik van visueel management stroomlijnde de productbewegingen. Door informatie op één plek te verzamelen en een duidelijke structuur te creëren, konden teams meer verantwoordelijkheid nemen, wat leidde tot een gemakkelijkere en aangename manier van werken voor de medewerkers.
Resultaat: verhoogde doorstroom en grotere flexibiliteit voor het beheren van seizoensgebonden vraagpieken
Met onze ondersteuning werd het productieplanningsproces verbeterd, dankzij een beter gebruik van het IT-systeem en duidelijk gedefinieerde rollen en verantwoordelijkheden binnen het bedrijf. We werkten samen met het bedrijf om inzicht te krijgen in hoe alternatieve werkmethoden het 'seizoenseffect' konden verminderen, wat hen in staat stelde om de omzet te verhogen. Door het veranderingsproces te begeleiden, zorgden we ervoor dat het seizoen op koers bleef. Als resultaat kan het bedrijf nu rekenen op een efficiëntere organisatiestructuur en een verbeterde dienstverlening voor de inkopers.
Klaar om uw operationele excellence te verbeteren?Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij u kunnen helpen.

