Overslaan en naar de inhoud gaan
#Moore Business Talks #Veerkracht

Moore Business Talks stelt veerkracht centraal

donderdag 02/09/2021
Moore Business Talks 2021

Op 14 oktober organiseert Moore Belgium voor de tweede keer de Moore Business Talks: een inspirerend hybride event met getuigenissen van ondernemers over hun veerkracht: altijd opstaan en weer doorgaan.

Ondernemen is een passie, maar het pad van een ondernemer loopt niet altijd over rozen. In een snel veranderende economie, die nog de gevolgen draagt van de coronapandemie, staan vele bedrijven voor de opdracht om zichzelf heruit te vinden. Om een onderneming in rustiger vaarwater te brengen, creatieve oplossingen te vinden voor nieuwe problemen en teams gemotiveerd te houden in moeilijke dagen, is veerkracht het sleutelwoord.

Drie sterke persoonlijke getuigenissen

Stéphanie Ouachan van Striktly Business Software, Hans Van Hooland van Lumco Dakwerken en Olivier Stiers van Marmo, dat vleesbereidingen voor de retail produceert, zijn drie ondernemers voor wie veerkracht de sleutel is geweest om vandaag succesvol te zijn.

Tijdens de tweede editie van de Moore Business Talks brengen zij hun persoonlijk verhaal over hoe ze kracht putten uit tegenslagen en ontgoochelingen en vertellen ze over wat hen motiveerde om door te gaan en hoe ze ook hun teams veerkrachtiger maken om duurzaam te groeien.

Hybride event op 14 oktober

Onze host Francesca Vanthielen gaat op donderdag 14 oktober met deze ondernemers in gesprek, legt hen uw vragen voor en peilt bij experts van Moore Belgium welke lessen zij trekken uit deze ondernemersverhalen en hoe Moore zijn klanten helpt om de veerkracht van hun bedrijf te versterken.

Kruis dus donderdag 14 oktober vanaf 17 uur aan in uw agenda. Via deze link kan u uzelf inschrijven.

Hieronder maakt u alvast kennis met onze drie centrale gasten.

Stéphanie Ouachan: serial entrepreneur zonder diploma

Stéphanie Ouachan verliet als 15-jarige het ouderlijke huis en maakte haar middelbare school niet af. Ze trok naar Spanje om er haar talenkennis bij te spijkeren. Later verhuisde ze naar de VS, omdat ze droomde van een carrière als actrice. Haar ongeduldige temperament bracht haar toch terug naar Vlaanderen, waar ze zich ontpopte als geboren sales-talent. Samen met een collega richtte Stéphanie even later een beveiligingsbedrijf op. Na de verkoop van die start-up, nam ze het IT-bedrijf waar ze al in participeerde helemaal over en maakte er Striktly Business Software van: een sterk groeiend platform voor facturatie en administratie voor kmo’s.

“Veerkracht betekent voor mij vallen en direct terug rechtstaan. Je kan nooit een positief resultaat bereiken als je een negatieve houding aanneemt. Ik daag mijn team dan ook uit om niet met problemen te komen aandraven, maar wel met oplossingen.”

Hans Van Hooland: blijven doorgaan op de rand van het faillissement

Ingenieur Hans Van Hooland maakte als veertiger zijn droom waar: ondernemer worden. Via een overname kwam hij in de bouwsector terecht. Maar al in zijn eerste week als nieuwe eigenaar bleek het niet te klikken met de overlater. Terwijl Hans zich moest inwerken in een nieuwe materie, bleef hij verstoken van essentiële informatie. Het ging van kwaad naar erger en het renovatiebedrijf raakte in financiële problemen. De ondernemer vocht om zijn zaak overeind te houden. Het overnemen van een bedrijf in dakwerken, Lumco, bracht finaal soelaas: de schulden raakten afbetaald en samen met een nieuwe vennoot kan Hans zich nu focussen op de toekomst.

“Opgeven was nooit een optie. Ik ben altijd blijven geloven dat ik nog een oplossing kon vinden om uit de spiraal van problemen te geraken. Ik heb uit deze harde leerschool zeer veel veerkracht geput.”

Olivier Stiers: stabiliteit brengen na een zeer onzekere periode

Olivier Stiers kwam ruim twee jaar geleden aan het hoofd van Marmo, een bedrijf dat vleeswaren bereidt voor supermarkten. Kort tevoren had Delhaize, goed voor 60% van de omzet, zijn contract opgezegd. Marmo moest herstructureren en een derde van zijn personeel laten gaan. Olivier en zijn team stonden voor de uitdaging om nieuwe klanten te vinden, het product portfolio te herzien, flexibeler en efficiënter te gaan produceren en tegelijk de rust te laten terugkeren onder de medewerkers. Het bedrijf krabbelde recht en heeft intussen een groot deel van de weg afgelegd.

“Veerkracht is voor Marmo het verhaal van de feniks, de wederopstanding uit onze as. We moeten nu kijken naar een nieuwe toekomst, continu blijven evolueren en inspelen op de noden van de consumenten en onze klanten. Alleen door vooraan te lopen, kunnen we duurzaam groeien.”

De livestream volgen?

U kan de livestream meevolgen door uzelf hier in te schrijven.