Overslaan en naar de inhoud gaan
#Moore Business Talks

Moore Business Talks: Het verhaal van Hendrik Dierendonck

vrijdag 18/09/2020
Dierendonck

Hendrik Dierendonck, van de gelijknamige West-Vlaamse slagerij, heeft zijn webshop nieuw leven in geblazen en de respons was immens. Het bedrijf ging van 4 naar 400 klanten per dag in no time. Stevig op de reset-knop duwen waarbij je alles vastpakt en herbedenkt", dat is volgens Hendrik de manier om als ondernemer met deze crisis om te gaan. 

Een crisis zoals Corona rolt niet zomaar een rode loper uit richting succes

“Toegegeven, toen de lockdown er kwam, vielen we wel even ten prooi aan paniek”, zegt Hendrik Dierendonck.  “We hebben vijf winkels, het vleesrestaurant Carcasse in mijn hometown Sint-Idesbald en de Butchery, onze productieruimte in Veurne.” De redding kwam in de vorm van Dierendoncks online meat shop. Hendrik: “Die hadden we al een jaar of twee, maar leidde een sluimerend bestaan, want al onze aandacht ging naar onze eigen winkels en onze horeca-klanten. Het gevolg was dat we onze online winkel niet runden als een echte winkel: het werd nooit een prioriteit omdat ik mijn focus telkens elders legde.
 

“In vijf dagen tijd hebben we onze webshop flink onder handen genomen en we openden de sluizen op social media. De respons was immens.

Plots mochten we geen vier, maar vierhonderd klanten per dag bedienen. Maal honderd! Van de ene dag op de andere waren we met een heel team aan het verpakken en inpakken. Van één iemand die er een paar uurtjes per dag mee bezig was, gingen we plots naar vijf, zes man die er een hele dag de handen mee vol hadden”, zegt Hendrik.