De Moore Business Talks
Als Moore houden we eraan onze klanten op gezette tijden te informeren en inspireren. Nu het niet meer voor de hand ligt om dat in de vorm van Businessclasses te doen waarbij we elkaar kunnen ontmoeten op een inspirerende plek, met een hapje en drankje, kiest ook Moore de weg vooruit en creëerden we de Moore Business Talks: een uniek web-event met host Francesca Vanthielen waarbij we een aantal inspirerende ondernemers met hun succesverhaal live on stage brengen. Maar er is meer: we gaan ook in gesprek met onze Moore experten en brengen het uitgebreide verhaal van nog meer ondernemers hier ook online.
Wat zijn de Moore Business Talks?
- Een uniek web-event op 20 oktober 2020 om 17u
- Longreads met het verhaal van 7 inspirerende ondernemers
- Expert advies van de Moore medewerkers
Het verhaal Van Pieter De Witte & De Verfwebshop
De transformatie van het familiebedrijf Schilderwerken De Witte was volop aan de gang toen Corona de Vlaming veroordeelde tot huisarrest tijdens de lockdown. “Wat moet een mens dan doen? Schilderen, hé.” Een prachtkans voor deverfwebshop.be, dacht bestuurder Pieter De Witte. En dat bleek ook: de vraag naar verf in hun digitale winkel ging door het plafond.
Het verhaal van Hilde Cloostermans
Toen bij het begin van de Corona-crisis een groot tekort bleek aan kwalitatieve mondmaskers bleef de machinebouwer uit Hamme niet bij de pakken zitten. Samen met UA en Cartamundi werd de joint venture Medimundi opgestart: een ‘100% made in Belgium’-oplossing waarvoor Cloostermans de machine bouwt.
Het verhaal van Hendrik Dierendonck
Hendrik Dierendonck, van de gelijknamige West-Vlaamse slagerij, heeft zijn webshop nieuw leven in geblazen en de respons was immens. Het bedrijf ging van 4 naar 400 klanten per dag in no time. “Stevig op de reset-knop duwen waarbij je alles vastpakt en herbedenkt", dat is volgens Hendrik de manier om als ondernemer met deze crisis om te gaan.
In elke crisis liggen opportuniteiten
Zo pakten deze 7 ondernemers dat aan
‘Never let a good crisis go to waste’, so the saying goes.
Moore legde deze stelling voor aan 7 ondernemers die in de crisis van de afgelopen maanden kansen zagen.
In elke crisis liggen opportuniteiten en deze 7 ondernemers zagen die kansen ook liggen. We legden hen de volgende stelling voor: in elke crisis liggen opportuniteiten: waar of niet waar? In hun antwoorden ligt vaak al het geheim van hun succes.
Reset & rewind
4 ondernemers over zichzelf opnieuw uitvinden
Een crisis is een noodsituatie waarbij de normale gang van zaken ernstig verstoord wordt. Van oorsprong is het begrip ‘crisis’ neutraal: het gaat over een moment van waarheid, zowel negatief als positief.
Voor sommige bedrijven en sectoren is deze crisis een echte wake-up call, voor anderen een uitgelezen kans om alles te herbekijken en zichzelf en hun bedrijf even in vraag te stellen.
De uitzending herbekijken?
Bekijk hier de volledige uitzending van Moore Business Talks, met het gebruik van code: MooreBusiness2020.
Download het e-book
We spraken met 7 succesvolle ondernemers. 7 succesvolle bedrijven in volle ontwikkeling. En dan slaat Corona toe. Wat was het eerste wat ze deden? Hoe zagen ze kansen? Elk van hen vertelt over de positieve impact van Corona op hun onderneming. Want voor een aantal ondernemingen is de crisis net een opportuniteit geweest.
Lees het volledige verhaal van elk van deze ondernemers in het e-book "Succesvol ondernemen in tijden van crisis". We hopen dat deze verhalen u kunnen inspireren om, ook in tijden van crisis, kansen te zien.
Ondernemers aan het woord:
- Filip Vyverman | Nieulandt Recycling
- Karel Lafosse en Benjamin Vandorpe | Lafosse Kitchen Technology
- Joeri Vanhumbeeck | Carconnex
- Axel Van Ranst | Jodima
- Hendrik Dierendonck | Dierendonck
- Hilde Cloostermans | Cloostermans
- Pieter De Witte | De Verfwebshop