Overslaan en naar de inhoud gaan
#Procesoptimalisatie #Change management #Lean #Case #Supply chain #Subsidies #kmo #Consulting

CN Fashion: Moore Strategy & Operations optimaliseert nieuwe interne werking

maandag 12/12/2016
Clothing rack

CN Fashion, met hoofdzetel te Gent en operations in Roemenië, is een toonaangevende ontwikkelaar en producent van dames-, heren- en kinderkleding. Het werkt voor grote namen zoals Paul Smith en River Woods, en focust daarnaast op zijn eigen merk DD. In haar sterke ambitie om te groeien, deed CN Fashion beroep op de expertise van Moore Strategy & Operations.

​​​​​​​​​​​​​​Expertise Moore:

  • Demand Planning
  • Lean Management
  • Changemanagement
  • Operations Management
  • Agile Software Development

​​​​​​​Klantvraag

De opdracht bij CN Fashion was dubbel. Enerzijds schakelde men de hulp in van het Moore Strategy & Operations team voor het optimaliseren en standaardiseren van de interne werking. Anderzijds had het bedrijf ook nood aan een interim Operations Manager om de dagelijkse operations in goede banen te leiden en om het change traject te begeleiden.

​​​​​​​Aanpak

Via een korte screening legden we de belangrijkste verbeterdomeinen binnen CN Fashion bloot:

  • Procesoptimalisatie: We implementeerden de lean concepten “flow” en “pull” binnen het ontwikkelingsproces. De voorraadreductie tussen de processtappen verkleinde de doorlooptijd. Zo kan CN Fashion flexibeler reageren op klantvragen.
  • Lay-out: Door de lay-outtransformatie werden activiteiten in een logische volgorde geplaatst. Door bovendien aan visueel locatiebeheer te doen, werd een grote efficiëntieslag geboekt op het vlak van zoeken en verplaatsen.
  • Organisatiestructuur: Alle informatie werd gecentraliseerd. We implementeerden een organisatiestructuur die het mogelijk maakt om taken te delegeren en om operationele mensen meer verantwoordelijkheid te geven.

 

​​​​​​Resultaat

We realiseerden een grote verbetering binnen het productieplanningsproces. Die verbetering werd geborgd door het IT-systeem en door duidelijke rollen en verantwoordelijkheden binnen de organisatie. We deden CN Fashion inzien dat om meer omzet te halen, het “seizoenseffect” zoveel mogelijk weggewerkt moet worden met alternatief werk. We begeleidden het change traject en leidden het seizoen in goede banen.

Dankzij het werk van Moore Strategy & Operations kan CN Fashion nu rekenen op een meer efficiënte organisatie en op een betere service naar haar klanten toe. Hiervoor werden de subsidies van de kmo-portefeuille ingezet.

Neem contact op met een van onze adviseurs
Dirk Roelens
Dirk Roelens
Partner Consulting