Overslaan en naar de inhoud gaan

Ingersoll Rand

Customer case

Sector: machinebouw

Ingersoll Rand is wereldleider op het gebied van compressoren en accessoires voor persluchtsystemen. Het bedrijf beschikt over kantoren, magazijnen en klantencenters over de hele wereld.

Expertise Moore

  • APICS Premier Channel Partner (België)
  • Eerste Supply Chain Council partner (SCOR(r)) (Europa)
  • Kwaliteitscertificatie van Q*For

Klantvraag

Binnen Ingersoll Rand had men een duidelijk strategisch doel voor ogen: materials management omvormen tot een kerncompetentie voor iedere werknemer. Om dat doel te bereiken, moest men een gemeenschappelijk en operationeel platform oprichten. Er was ook nood aan een gestandaardiseerde ‘best practices’ gids voor de twee onafhankelijke bedrijfstakken binnen Ingersoll Rand. Tot slot waren enkele belangrijke prestatie-indicatoren (zoals levering en omloopsnelheid van de voorraad) aan verbetering toe.

Aanpak

Om materials management om te vormen tot een kerncompetentie voor iedereen binnen Ingersoll Rand, zorgde APICS voor:

  • een breed kader met de werkstandaarden van het bedrijf;
  • een Materials Management Playbook;
  • een investering in onderwijs en certificering;
  • een bedrijfsbeleid dat materials managers aanspoort om een APICS-certificaat in Production and Inventory Management (CPIM) te behalen.

Resultaat

Sinds 2010 heeft Ingersoll Rand haar materials management organisatie volledig heringericht. Het bedrijf creëerde een gestandaardiseerde organisatiestructuur en zorgde voor duidelijke verantwoordelijkheden.  Men voerde ook een vaardighedentest in voor alle materials managers.Dit alles heeft bijgedragen tot een besparing van $5.500.000 in de arbeidsproductiviteit. Bovendien zag het bedrijf ook positieve resultaten in de leveringsbetrouwbaarheid (stijging van meer dan 86%).